zondag 1 feb - Reisverslag uit Kouvola, Finland van Marit Veen - WaarBenJij.nu zondag 1 feb - Reisverslag uit Kouvola, Finland van Marit Veen - WaarBenJij.nu

zondag 1 feb

Door: Marit van der veen

Blijf op de hoogte en volg Marit

01 Februari 2015 | Finland, Kouvola

Vandaag niet al te laat uit bed gegaan.
we gingen naar het bos met erja en haar zusje.
eerst 3 kwartier in de auto toen kwamen we aan bij het bos waar we gingen wandelen.
we hebben zoveel gezien onderweg mega grote stenen die door de ijst tijd hier in Finland zijn neergevallen.
sporen van dieren.
eipegels die geel waren door de mineralen van de rots
een soort groen baartje aan de boom tak wat betekende dat de lucht er heel schoon was.
we zijn bijna het hele meer om gelopen.
toen hebben we nog gekeken hoe het ijs was of we hier ook op konden lopen.
dit gingen ze testen door met een mes een gaatje te maken in het ijs.
en te zien hoe diep je kwam.
Op de terug weg ben ik nog een paar keer gevallen door alle glad heid daar.
Ook hoorden we een vogel die een heel apart geluid maakte, helaas wisten ze niet wat voor vogel het was.
op een bepaald punt op de terug weg kwamen we bij een huisje waar je vuur kunt maken en hebben we vuur gemaakt eerst lukte dit niet zo goed en wou het niet aanblijven.
toen kwamen er een paar andere wandelaars langs die ons gingen helpen en toen hadden we zomaar vuur.
toen hebben we marchmellos op een stok boven het vuur gehouden en warme chocomel gedronken en echte finse muffins gegeten en een nog een apart kaakje met een basis van rijst.
toen dit allemaal op was en het vuur weer uit zijn we weer naar de auto gelopen.
en weer terug gereden naar de dorm en we rusten nu uit van onze lange wandeling.